Masih Hangat

12 December 2011

I Just Don't Call Anybody 'Sayang'

As Salam and Hello.


Aku tak suka pada lelaki yang begitu mudah menaburkan ayat-ayat manis kepada mana-mana perempuan hanya sekadar untuk mengambil hati atau beramah mesra.

Apatah lagi kalau ucapan itu dibuat semata-mata atas tujuan lain seperti mahu meminta pertolongan atau mengambil kesempatan atau apa jua tujuan yang mendatangkan keuntungan sebelah pihak. Buat aku meluat.

Jelik tahu.

Ucapan 'rindu', 'cinta' dan 'sayang' itu istimewa. Hanya disimpan dan akan diucapkan kepada orang yang benar-benar dimaksudkan. Tapi kini, segala luahan jujur itu telah menjadi satu ucapan mudah dan murah.

Boleh ditabur kepada siapa-siapa pun. Tidak boleh dinilai lagi erti kejujurannya. Tiada lagi istimewanya.

And I just don't call anybody 'sayang'. Period.


.

11 Kata semangat:

NZ Diaz said...

oh sentapp

dulu selalu(selalu kadang-kadang) juga panggil kawan rapat sayang. tapi InsyaAllah lepas ni tak buat lagi dah.

terima kasih atas post ni. :)

kisahkita said...

nih kes pasal minyak kelapa dara la nih.....alahai...

♥AienNajwa♥ said...

try ur best to be good hun sayang ! ~~ =) relax ~~

Ibnuismaini Ismail said...

Pernah gak org pnggil camtu,

Minta kita tlg tiba2 disertakan 'sayang'. Siyes tak ikhlas.

misyamissyou said...

setuju! sy pun..bkn suke2 panggil org sayang..cakap syg xikhlas

Semut Senyum said...

nyanyi sayang2 tak pe.. ehehehhe

kueh bakar said...

tersesat di sini...

i luv u
tidak sama...

i luv burger..

rasa mcm best. terlink sudah.

Koding said...

Memang gedik sesuka hati je panggil org sayang..

TiraPengemis said...

now...ucapan tue mcm xberharga kan..huhu
btw tq pnh tinggl link kt blog saya

shima said...

sy juga tak suka begini :)

AlyzaFisol said...

totally agree...these 3 words hanya semua disebut bile org tu btoi2 jujur ngan kita...bukan mainkan kita.. :)