Masih Hangat

15 August 2011

Belajar



As Salam and Hello.


Kita selalu anggap apa yang kita fikir adalah betul.

Selalu anggap orang lain takkan faham apa yang kita rasa.

Sehingga lah kita disedarkan oleh seseorang dengan pemikiran yang berlainan, dan setiap kata-katanya itu memang betul.

Tak boleh disangkal langsung.

Kita mula tersedar, tersentak.

Rupa-rupanya memang rapuh pemikiran kita.

Tertanya kenapa tidak menilai sesuatu dari sudut yang berbeza.

Kenapa masih tidak dapat membuang sifat ego itu.

Sifat yang menganggap semuanya kita betul.

Bila dah tersentak, mula terdiam. Malu.


Terima kasih, kerana menyedarkan aku.

Sekarang aku mula mengerti.

Aku belajar.

Sedikit pengorbanan takkan mengubah siapa engkau.
Jika ia mampu mengundang senyum.






16 Kata semangat:

syafa said...

kadang2 kite perlu merasa derita dulu sebelum hadirnya bahagia :)

ABU said...

nice entry, ego oh ego..

Muhammad Burn said...

tak tau komen yg paling tepat utk entry ni. sbb terlalu tersirat.

Memey Baharom said...

best entry nie ! auww/ suke

~Nana 귀여운~ said...

enty kamu penuh tersirat, sukar untuk difahami namun setiap keegoaan telah biasa ada di dalam kehidupan manusia. .



p/s : style entry nie saling tak tumpah macam peminat aku nie si http://zahiriladzim.blogspot.com/ (ZAHIRIL ADZIM)

Afiqa Dayana said...

kadang2 kita kena terima pendapat orang lain :)

TYNTHA LANA said...

terlalu tersirat ni cik Y.. tapi memang kita akan jumpa individu macamni dalam setiap fasa hidup kita.. akibat terlalu memperjuangkan 'betul'nya itu, seringkali pa yang org lain ungkpkan adalah salah baginya.. entah, bagi lana org macamni, tak kan paham erti diplomasi, toleransi, menerima pendapat org lain..susah woo hidup dgn spesies camni..

ArulchelseA said...

terbaik..utk waktu ni tk dpt balas ngan ayat2 tersirat..tunggu mlm2 sikit la..kih kih kih..

Miss Y and Her World said...

alamak!!! tersirat sangat ke entry ni. kwang kwang kwang...

Xavi De said...

dalam maksudnya nie...=)

cikAyu said...

banyak yang tersirat dpd yng tersurat nie..mendalam maknanya..hehe

farra-eng said...

ada kebenaran disitu

emy zulaiha said...

selalunye macam tue la..kita akan sedar dan akan belajar bile ade yg tegur.nice entry! =)

Aku Afzal said...

nasib ada orang tegur ko dulu.kalau tak nak je aku perambat ko!!haha :D

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

kadang kadang kene terima pendapat orang laen .

:)

Anies Anessa said...

pengertian yg mendalam..like!