Masih Hangat

24 August 2011

Pesan Ayah



As Salam and Hello.



Ayah pesan pada aku.

'Buatlah pilihan yang terbaik dalam hidup', katanya.

Aku mengerti kerisauan Ayah. Aku faham.

Kecintaan Ayah pada kami anak-anaknya melampaui batas kudratnya.

Sepanjang usia, aku melihat Ayah berhempas pulas memastikan kami cukup segalanya.

Mewah memang tidak, tapi lengkap Alhamdulillah.

Di lewat usia ayah, kedut wajahnya menjadi bukti dia tidak pernah berhenti merisaukan kami.

Kasar tapak tangannya, keras urat lengannya menjadi tanda dia tidak pernah berhenti memerah tenaganya mencari rezeki buat kami.

Jadi aku cukup memahami erti kebimbangan dia. Aku fikir setiap ayah di muka bumi ini juga begitu. Sentiasa mendahulukan kebahagiaan anak-anaknya.

Anak gadisnya kini sudah dewasa.

Jadi ayah pesan pada aku, buatlah pilihan yang terbaik dalam hidup.









51 Kata semangat:

Dalin said...

uhuk2.. tacink nya baca.. :')

iefa ujang said...

ayah insan terbaik dlm hidup kita semua :)

alyana shafinas said...

insyallah, i will..hee, tbe2.. =)

izfanora said...

sebak bila baca entry nie sbb dulu pnh post jugak entry untuk abah..

pilihan itu sentiasa ada. kita yang memilih baik atau buruk..

soooooour said...

ni rindu kat ayah ni..haissssh...

::Cik Pija:: said...

wlpn kadang2 ayah jrg tnjukkan kasih syg dia, tapi dlm diam2 dia terlalu sygkan ank dia. sbb tu dia harap anak2nya buat pilihan yg terbaik. ^_^

sayasayangabahsaya :P

asamasin said...

waaaaa...

epics said...

selamat hari raya miss y.

emydiaz3 said...

ayah kau lah segala-galanya

oreocheesecakes said...

selamat ari raye yer..:)

muhamad hanif said...

Err,

Yea, sayangilah ayah anda setiap hari,

Buat keputusan yang baik yaa.

Run Away♥ said...

tashing nyer dear...;d

afzalsukasuki said...

buatlah pilihan yang terbaik.jangan badan saiz M ekau nak tibai saiz S :p

echaRierie said...

huhu..parent sy pn selalu ckp cmni..

Gee said...

make a better choice..(^_^)

Abang Long said...

Salam...sedekahkan al-fatihah semasa hidupnya dan lebih2 lg jika sudah tiada (mati), itulah sebaik-baik tindakan membalas jasa ayah kerana yg lain2nya tidak mungkin dapat membayar apa yg kita hutang dengannya.

Abang Long Online

Mohd Izzar said...

jodoh d tgn tuhan..heee

Saridah said...

Hidup perlukan pengorbanan... Pengorbanan perlukan ketabahan... Ketabahan perlukan kenyakinan... Kenyakinan membawa kejayaan-"Kata Pujangga"

yusuflaili said...

Salam;
walaupun syurga bukan ditapak kaki ayah..namun pengobanan ayah didunia tak terbalas mana2 anaknya...cuma pesanan dan ajarannya saja dapat menawar hati mereka.

Azza Afdzal said...

oh ayah ku....

fiLfiL said...

sdih bce nie ;(

Elie Lily said...

meaningful! :)

Chachos Cheezy Wedges said...

wahhhhhh!! speechless... ^___^

Blueice Butterfly said...

~sangat bermakna ^_^

Zull said...

Anak2 ku selalu berkata:

Ayah tak faham..
ayah kedekut..
ayah ketinggalan zaman..
argghh!!!
kau belum mengenal dunia anakku.

mamaNoriz said...

wajah ayah memang meyimpan seribu makna kan...

leh nampak pahit manis dia membesarkan anak-anak..uhukkkk

hanim Nabilah said...

ce layan 'sentuhanmu' by inteam *tetibe.hehe..but seriously it nice :)

salam perkenalan awak:)

hanim Nabilah said...

ce layan 'sentuhanmu' by inteam *tetibe.hehe..but seriously it nice :)

salam perkenalan awak:)

Shera said...

ayah ouhhh ayah :)

iMBobo said...

dgr pesan ayah tau :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

wah . ayah ade lah yang terbaik . die sanngat sayang kan kite walopom tak menunjukkan dengan mata kasar

:)

ArulchelseA said...

bila la dapt jadi ayah ni..hehehe..

Fara E's said...

sedih sgt !

anamizu said...

ABAH & MAK terbaik bsrkan anak2 :)

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

buatlah kputusan yg baik..

*dgr pesan dia selagi dia idup.. :D

hanif said...

ayah the best..

hazirah kasimon said...

waa...puitisnyaa

hazirah kasimon said...

ayah,
xpenah jemu mengerahkan kudrat,
xpernah mengeluh saat lelah,
kamu, kamu dan kamu di hatinya :)

Miss A said...

aha,so sweet :)

buatlah kptusan bijak ye :)

~miss tie~ said...

sgt tersentuh...

RAZZi KHiLAF said...

tamo bace ag dah..
sedih lorr...
sobs:

Syuxer said...

ayah adalah ultraman yang tak akan lip lap lip lap lampu didada..dia seorang yang gagah..jiwa kental,berpengalaman luas..

bila ayah berikan kepercayaan yang ayah sudah percayai kita mampu lakukan sesuatu dengan sendirian,itu petanda ayah sudah yakin dengan pilihan dan keputusan kita..

itu satu tindakan yang jarang2 seorang ayah lakukan...kadang2 ayah masih anggap kita budak2 kecil walhal kita sudah dewasa..:)..

chekgu kechik said...

yup..wt pilihan yg terbaek & yg penting sbg pempuan kne kuat dr segala sudut..:)

A-Chik said...

sayangilah ayah selalu..dan sentiasa kenangkan jasanya kpd kita

MissCt a.k.a MuqDeq said...

Terus bayangan ayah bermain di mata.. Rindu sgt.. Huhu

Izzaty Ishak said...

Oh tersentuh!

Terima kasih abah. Saya sayang abah sangat-sangat dalam diam :')

Tukang Karut said...

hoho... pesanan yang sangat bermakna...

farhan said...

huhuu..btul tu.jasa ayah dan ibu memang besar

jehanfrhin said...

jangan tersilap membuat pilihan~

kasih ibu membawa ke syurga.. kasih ayah membawa bahagia.. =)

salam aidilfitri..^^

nadia fatihah said...

ayah tak pernah nasihat mcm tu. tp sy taw dia pon nak yag terbaik tuk sy. huhu

Xavi De said...

cari la suami yg boleh menggalas tjwb yg slama ni digalas oleh seorang ayah...:)