Masih Hangat

14 August 2011

Pathetic Truth #3


As Salam and Hello.


We have to distrust each other. It is our only defence against betrayal - Tennessee Wellians

Aku paling tak suka kena tipu.

Mungkin tahap tak suka ditipu aku tu sama level dengan tahap tak suka dikhianati.

Tapi kalau difikir-fikir, ditipu dan dikhianati itu tak jauh beza nya dari segi makna dan rasa.

Aku selalu bilang, aku terima apa pun asalkan ia sesuatu yang benar. Apa pun.

Walaupun kenyataannya mampu merobek seluruh urat saraf.


Maaf. Aku tak pernah percaya pada terma 'bohong sunat'. Berbohong atas dasar apa pun, tetap adalah satu dosa.

Kerana apabila diketahui kebenarannya, pembohongan yang kau cipta telah menjadi sesuatu yang menyakitkan.

Namun janganlah pula selepas penipuan kau terbongkar, baru kau rela bercakap yang sebenarnya pada aku.

Sekali kau menipu aku, sepuluh kali aku berpaling dari kau.

Sekali kepercayaan aku diragut, yang tertinggal untuk kau mungkin hanya sisa-sisa tapak kaki aku.

One should rather die than be betrayed. There is no deceit in death. It delivers precisely what it has promised. Betrayal, though..betrayal is the willful slaughter of hope - Steven Deitz

Ya. Pembohongan yang kau ciptakan telah memusnahkan harapan.



Pathetic Truth #1
Pathetic Truth #2
Stop Play Innocent, Angel.



22 Kata semangat:

Cik Bell said...

bell bohong sunat klu terdesak je..hehehe..

Aku Afzal said...

mak aih..ni kena tipu ngan sapa ni?ai takkan seteruk tu awk tak boleh terima dia?

Miss Y and Her World said...

@Aku Afzal
segala yang saya sampaikan hanyalah secara general saja. boleh mewakili perasaan sesiapa saje. tidak semuanya berkisar mengenai saya. hehe ;)

cik ery said...

woohh.agak kejam.hehe.


sekali skala tipu sunat xpe kot kalo perlu.heh

Aku Afzal said...

ececeh kaberline terbaeekk!!haha

syafa said...

yup. sama la kite. sy lebih rela trm kenyataan menyakitkan drp trm pembohongan yg menyelesakan seketika.

emy zulaiha said...

tue la xsuke org bohong walaupon bohong sunat. kalau sunat bohong xpe.eh? ahaha emy merepek je =)

_gulagulapelangi_ said...

sangat menyokong keseluruhan entry ni..

misyamissyou said...

ye..memang sakit kalau kena tipu..biar ckp yg benar..it's funny how people comfort us with lies..

Jiejah Gorjes said...

yer setuju!!!! mmg tak suke dan benci benci benci benci benci kena tipu terasa diperbodoh2 kan jerk..benci benci benci...huh!

AreNieZa said...

mane ade manusia dalam dunia nih ske menipu..

♥Aien Najwa♥ said...

org yg suke tipu sunat, maknenyer dier mmg suker tipu..aku berpaling darimu !! =) huhu..

Elih Japahar said...

Setiap penipuan ada sebabnya...kecuali mmg tabiat penipu :) sabar k..

nadia fatihah said...

yer betul! mane ade tipu sunat. hate liars!! tapi kadang2 terpaksa tpu sbb nk jaga hati org lain..hmmm

Ema Razali said...

eee ema pon benci tipu2 ni! =.=

noona said...

saye cukup benci pengkhianat dan penipu ..rase di tipu lebih sakit dari kebenaran

Ungu Violet said...

tipu laa...tipu...skali tipu orang..pastuh orang dh x percaya dh...huhu

RynaHakimi said...

I truly hate liars!! rase nak sepak2 je.cakap jujur takleh ke??

mellina aziz said...

btol3, mane de istilah tipu sunat tu..kalau dah namenye tipu, tipu jugak la..

cik aisha said...

jgn biarkan diri tertipu dan dtipu serta menipu...itu yg terbaik..:)

C i k P i p i T e m b a m said...

u kene tipu dgn sape dear ? sabar ye..

Elie Lily said...

elie tak percaya pada istilah tipu sunat!