Masih Hangat

15 June 2011

Hanya Ada Satu Sebab Kenapa Lelaki Tinggalkan Kau



As Salam and Hello.


Untuk para wanita yang pernah ditinggalkan kekasih dan masih lagi meratapi perpisahan itu,




Kau boleh untuk bersedih, tapi janganlah ambil masa yang terlalu lama, sehingga kau terperangkap dalam kesedihan kau itu. Cukuplah sekadar 2-3 hari kau meratap untuk melepaskan kesedihan, lepas itu bangkit lah dan move on !

Jangan pandang belakang. Aku tahu memang mudah berkata-kata. Tetapi aku juga mengasihi dan mengasihani kau. Namun kau tak pernah cuba pun untuk kembali berdiri. Kau masih lagi duduk di situ memandang benda yang sama. Dah berbulan-bulan pun.


There is only one reason why a man dumps you. Only one.


Obviously because he doesn't want you. There is nothing wrong with you. It's not because you're not beautiful, it's not because you're not good enough for him or whatever. It's not you. It's him. He just doesn't want you. Anymore. Period. It may sounds harsh, but it's the fact. The truth.


I know that i am the least eligible person to say this. But do you know what is your biggest mistake?


You are in love with the man you can't have, and the man you can't love. That's it. I'm sure you know, but still you don't have the guts to let go. You might think it is holding on that makes you stronger, but sometimes it's letting go.


Stop being pathetic. Get your ass up and move on !

Sometimes all you need is a broken heart to realize that something even better is right in front your eyes, just waiting to be found.
You only love him because you fear that he just might be the only one that will ever love you.

Aku mahu kau bangkit. Tiada gunanya kau mengenang pada orang yang tidak pernah menghargai kau. Aku percaya, kau tetap punya harapan. Bukankah dunia ini terlalu indah untuk kau terus terperuk di situ?

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya, dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Adakah kau berani untuk bangkit? Carilah cinta yang mencintai kau.



p/s: minta maaf, entry ini bercampur baur bahasanya. And no, i'm not Dr. Love.

8 Kata semangat:

nadia ar-rumaisha said...

saya pernah sekali smpai hilang semangat tapi itu dulu lah, sekarang lebih redha dan percaya apa yg Allah tentukan...

Hans said...

eh
itu gambo sapa?
saya plak sedih tgok gambo tu

Kisah Sekuntum Bunga Hitam

Nava Krishnan said...

Great thoughts you have stated and certainly agree with you that he does not love that person no matter how hard we can try.

Miss Y and Her World said...

@Nadia,
Alhamdulillah. Tuhan telah merancang sesuatu yang lebih baik untuk kita ;)

Miss Y and Her World said...

@Hans,
gambar google je. Sedih la pulak ye?

Miss Y and Her World said...

@Nava,
Yes, no matter how hard we try or what we do, if he doesn't want you, then thats it.

Idati Malek said...

nak menangis baca entri ni.

teringat cerita dulu2 T.T

Miss Y and Her World said...

@Idati,
tak mo nangis-nangis meh. yang berlalu biarkan je. sekarang masa untuk membina masa depan. chill yeah? :)