Masih Hangat

13 June 2011

Sekali Lagi Cinta Itu Milik Kita

As Salam and Hello.


Pada 30 June ni, filem yang aku tunggu-tunggu akan mula ditayangkan. Excited. Filem apa? Tajuk filem ni adalah Sekali Lagi.






Sekali Lagi dilakonkan oleh 4 orang pelakon kesukaan aku iaitu Shaheizy Sam, Lisa Surihani, Bront Palarae dan si comel Mia Sara Nasuha. Kau tengok senarai pelakon dia pun mantap kan? Sebab tu aku tak sabar-sabar nak tunggu cerita ni keluar.

Walaupun aku ada je dengar orang cakap "what do you expect, cerita Melayu?". Lantaklah.


Aku tak sabar nak tengok macam mana Sam bawak watak seorang yang menghidap Autisme, jadi dia ber IQ rendah dan berperangai kebudak-budakan. Rasa nya dia tak pernah bawak watak macam ni lagi kan? Alah tapi dia ni bawak watak apa pun konfirm menjadi lah. Sebab dia memang pelakon yang hebat.

Apa itu Autisme?

Autisme adalah gangguan perkembangan yang sangat kompleks pada anak, yang gejalanya sudah timbul sebelum anak itu mencapai usia tiga tahun.
Penyebab Autisme
adalah gangguan neurobiologis yang mempengaruhi fungsi otak sedemikian rupa sehingga anak tidak mampu berinteraksi dan berkomunikasi dengan dunia luar secara efektif.
(SUMBER)



Ok jom kita baca sinopsis dulu, lepas tu baru baca layan trailer, ok? Ok. ;)


SINOPSIS

Sekali Lagi mengisahkan tentang Arman (Sam) yang percaya dirinya pengidap "autisme" kerana ibunya selalu berkata sedemikian. Namun realiti sebenarnya bakal berubah dalam sekelip mata, ketika dirinya semakin menghampiri hari perkahwinannya.

Suatu hari, Arman bertemu dengan Amy (Mia Sara Nasuha) yang berusia lima tahun dan mereka mula bersahabat serta berkongsi masalah.Dalam masa yang sama, ibu Amy iaitu Shiela (Lisa Surihani), merasai perubahan yang berlaku pada Amy.






Cepatlah cerita ni keluar oiiiiii.



Align Centre

2 Kata semangat: