Masih Hangat

28 June 2011

Sebelum Kau Hadir

As Salam and Hello.


Sebelum kau muncul dalam hidup aku, aku ok je. Hidup aku normal. Aku jalani hidup seadanya. Tak ada apa-apa yang nak di fikirkan pun. Tak ada aku kisah pasal siapa-siapa.

Semenjak kau hadir, sedikit demi sedikit aku mula terbiasa dengan kau. Walaupun tempoh kedatangan kau ke dalam hidup aku tidak lah lama mana. Baru je lagi. Satu tahun setengah. Baru lagi, kan?


Tetapi.


Bila kau tak muncul, tak hadir dalam seminggu. Aku rasa sangat kosong. Masa aku macam mati. Hidup tak terisi. Serius. Aku cakap yang betul ni.


Aku rasa macam sepi. Kenapa mesti jadi macam ni? Padahal sebelum ada kau, aku adalah seorang perempuan yang sangat berdikari. Come whatever, sunyi macam mana pun, aku masih boleh hidup. Oh, mungkin sebab masa aku banyak dihabiskan dengan tidur je kot?


Aku sepi.


Kau mungkin tak tau, malah aku fikir kau tak perasan pun. Yelah, begitu ramai orang yang mendampingi kau, memerlukan kau. Tak mungkin kau perasan dan faham hati seorang aku. Aku tau. Aku harus terima. Bila kau ada pekerjaan dan tanggungjawab yang macam tu.


Lagi pun siapalah aku untuk kau. Tak mungkin kau sanggup mengorbankan yang lain semata mata untuk aku. Aku pun bukan siapa-siapa. Tak setanding dengan mereka yang sentiasa teguh untuk merebut hati kau. Tak setaraf dengan mereka yang sanggup berbuat apa sahaja untuk mendapatkan kau.


Tapi. Aku dah tak sanggup lagi. Aku tak tahan bila kau asyik bersama yang lain. Sedangkan aku kau biar seorang terkontang-kanting. Aku tak boleh terima. Aku fikir aku mesti mendapatkan kau kembali. Mesti mencuba sedaya upaya untuk merebut kau. Harus.


Dan semalam. Aku telah pun berjaya. Kau datang semula kepada aku. Setelah aku berkorban wang. Aku bayar separuh je la janji kau boleh jalan.


Broadband.

Akhirnya. Kau dan aku bersatu kembali. Walaupun servis kau macam hamp_h.

Tunggu sampai kena bar balik.


1 Kata semangat:

Ms Z said...

cis! pasal broadbnd rupenye. haha