Masih Hangat

28 June 2011

Pemilik Tulang Rusukmu

As Salam and Hello.


Seseorang kata pada aku,


Seorang lelaki/perempuan bujang ada hak untuk memilih yang terbaik untuk diri mereka selagi masih tidak mempunyai sebarang ikatan(perkahwinan).


Ya. Betul. Memang betul.

Seorang lelaki/wanita bujang, yang berada dalam satu perhubungan iaitu alam perkasihan, dan dalam masa yang sama masih pandang-pandang jeling-jeling yang lain. Kan dalam fasa memilih, katanya.


Akan tetapi, apa cerita pula kalau dalam masa yang sama kau buat sesuatu yang merugikan pihak yang satu lagi?


Kau kata kau mencari yang terbaik. Tapi kau pula merosakkan dia. Macam mana tu?


Ah. Itu cerita lain.



Mencari yang sempurna, cukup serba-serbinya, memang kau tak akan jumpa.

Setiap orang itu ada lebihnya, ada kurangnya. Terimalah dia apa yang ada. Hargailah sewajarnya.



Manusia. Selalu mencari yang terbaik, padahal yang terbaik itu selalunya memang sudah wujud di depan mata.

Tak nampak atau tak sedar.

Mungkin.



5 Kata semangat:

anum farida said...

syukur dgn ape yg ade....jgn nak memilih sgt...nti smpi tua x kawen2...kkekkeke

Asyieq-iN Rkey said...

lebih saket bile di salahkan dengan kelemahan diri...@.@ sdangkan wanita patut di bimbing...

Andrik McVean said...

best entry!!!

hana said...

terima la seadanye..
jgn memilih sgt..
nobody perfect..

E-one said...

Yupp!setuju..tp sy serah pd jodoh je hehe